Veelgestelde vragen
Het kan zijn dat u na het bekijken van onze website toch nog vragen heeft, u kunt natuurlijk altijd contact met ons opnemen door te bellen of via de gegevens op onze contactpagina (klik hier). We zouden u willen vragen eerst nog even naar onderstaande veelgestelde vragen te kijken, wellicht zit uw vraag hierbij. Wij proberen deze pagina zo actueel mogelijk te houden.
Hoe maak ik een afspraak?
Bij voorkeur telefonisch (013-4690106). Aan de hand van uw pijnklacht of vraag bekijken wij bij welke therapeut u ingepland kunt worden. U kunt ook een verzoek per e-mail sturen naar info@fysiotherapie-ohler.nl.
Moet ik iets meenemen bij de eerste afspraak?
Om uw persoonlijke gegevens te kunnen registreren verzoeken wij u om een identiteitsbewijs mee te nemen (paspoort – identiteitsbewijs – rijbewijs). Uw verzekeringsgegevens kunnen wij digitaal controleren. Verder verzoeken wij u een eigen handdoek mee te nemen.
Kan ik ook buiten kantooruren terecht in de praktijk?
Hiervoor verwijzen wij u naar openingstijden op onze homepagina (klik hier).
Heb ik een verwijzing van huisarts of specialist nodig?
U heeft verzekeringstechnisch geen verwijzing nodig van huisarts of specialist en kunt dus op eigen initiatief bij de fysiotherapeut een afspraak maken. Alleen bij “chronische fysiotherapie” hebben wij een verwijzing van de huisarts c.q. specialist nodig.
Krijg ik een rekening?
Om in aanmerking te komen voor vergoeding heeft u een aanvullende verzekering nodig. In dat geval worden uw behandelingen volgens de polisvoorwaarden rechtstreeks met uw verzekering verrekend. Indien u geen aanvullende verzekering heeft afgesloten of uw maximum te vergoede behandelingen zijn overschreden, verzoeken wij u per behandeling met PIN te betalen. Als u wilt kunt u maandelijks daarvan een nota ontvangen.
Is er sprake van een wachtlijst?
Er is geen sprake van een wachtlijst. In principe kunnen wij u op korte termijn (binnen enkele dagen) inplannen.
Hoelang duurt een behandeling?
Een behandeling duurt ca. 30 minuten.
Wat doe ik bij verhindering?
Bij verhindering dient u dit uiterlijk 24 uur van tevoren telefonisch of per e-mail aan ons te melden. Als u later afzegt brengen wij de kosten bij u in rekening. Het tijdig afzeggen geeft ons de gelegenheid andere wachtende patiënten nog in te plannen. (Klik hier voor onze Tarieven-pagina voor meer informatie)
Is behandeling aan huis mogelijk?
Behandeling aan huis is alleen mogelijk bij verwijzing van huisarts of specialist.